Tango “bahons”

no The Free DictionaryBajón: Deterioro brusco e intenso en el estado de ánimo o de salud de una persona. (pēkšņa un stipra kādas personas garastāvokļa vai veselības pasliktināšanās).

Vakar milongā man uznāca baisais tango bahons: vienā brīdī man sāka absolūti riebties, kā es dejoju. Es pēkšņi tīri fiziski sajutu visu to, ko es, dejojot milongā, ignorēju no tā, ko man Adriana māca tehnikas klasēs: ik pēc trim taktīm man bija sev jāatgādina, ka jāsoļo smuki, nevis ķep-ļep; izveicot 2 boleo pēc kārtas, es katru reizi piefiksēju, ka starp abiem boleo man nesanāk laika atgriezties punto cero; giro de ocho man sistemātiski nesanāca pēdējais, sestais, solis un es gandrīz pāris reizes apgāzu savu partneri, cenšoties to izpildīt (lūdzu, neiedomājieties, ka es eksperimentēju ar sarežģītām kombinācijām uz mazpazīstamiem cilvēkiem: ar konkrēto partneri mums ir vienošanās, ka mēs praktizējam milongās, līdz ar to tas nav nepieklājīgi, bet nu nepatīkami gan). Tādu kombināciju, kuras es varu daudz maz pieklājīgi izpildīt, skaits, kas man vakar iešāvās prātā, bija nožēlojami niecīgs, un es regulāri apniku pats sev jau gandrīz katras tandas trešajā dejā. Piedevām kārtējo reizi man uzmācās mana riebīgā “parazītfigūra” (ocho adelante, lai izietu no jebkuras kombinācijas), kuru es jau kādu laiku, šķiet, biju minimizējis līdz pāris reizēm dejā. Tad, lūk, vakar tā man uzmācās nepārtraukti. Puglieses tandā es visu laiku “norāvos” no ritma… Uzskaitījumu, diemžēl, varētu turpināt…

Vienu brīdi prātā iešāvās doma, ka es savus divarpus tango dejošanas gadus un, jo sevišķi, pēdējā pusotra mēneša intensīvās klases varu, atvainojiet par izteicienu, nolaist podā aizmirst un norakstīt, un vislabākais lēmums šai situācijā būtu īsti latviskā garā apvainoties pašam uz sevi un aiziet mežā nosalt. No nosalšanas mežā mani izglāba divi fundamentāli šķēršļi: tas, ka tuvākais mežs ir kādu 15-20 stundu brauciena attālumā un ka, lai nosaltu, pat jūlijā vajadzētu krietni vien pacensties; tagad pie +15 naktī nosalt grūti, tad jābrauc uz dienvidiem, bet tur tuvākais mežs ar adekvāti zemu temperatūru ir vēl tālāk.

Tā ka nācās vien savākties un atzīt pašam sev, ka konkrētais bahons ir neizbēgams tango apguves blakusprodukts (īstenībā: jebkuras mācīšanās blakusprodukts – pēc pusotra mēneša spāņu valodas kursiem es jutos ļoti līdzīgi). Esmu nonācis revolucionārajā situācijā, kad esmu sācis apzināties savus dejošanas defektus un, no vienas puses, vairs nevēlos dejot pa vecam, bet, no otras puses, ķermenis vēl aizvien nevar dejot pa jaunam.

Savācamies, sagrupējamies un uz priekšu!

9 thoughts on “Tango “bahons”

  1. Tu gan dejo jau gana ilgi, tapēc lai nemulsina tas “beginners” tālākajā citātā, bet man tas šķiet, riktīgi labs un uzmundrinošs teksts — un nu jā, uz priekšu! 🙂

    “Nobody tells this to people who are beginners, I wish someone told me. All of us who do creative work, we get into it because we have good taste. But there is this gap. For the first couple years you make stuff, it’s just not that good. It’s trying to be good, it has potential, but it’s not. But your taste, the thing that got you into the game, is still killer. And your taste is why your work disappoints you. A lot of people never get past this phase, they quit. Most people I know who do interesting, creative work went through years of this. We know our work doesn’t have this special thing that we want it to have. We all go through this. And if you are just starting out or you are still in this phase, you gotta know its normal and the most important thing you can do is do a lot of work. Put yourself on a deadline so that every week you will finish one story. It is only by going through a volume of work that you will close that gap, and your work will be as good as your ambitions. And I took longer to figure out how to do this than anyone I’ve ever met. It’s gonna take awhile. It’s normal to take awhile. You’ve just gotta fight your way through.” ― Ira Glass

  2. Isn’t Google Translate awesome? A whole page, written in Latvian, and with the click of the button, the language barrier which used to be an uncrossable river is reduced to a mere stream.

    Anyway, I just wanted to offer a few pieces of encouragement. I am a total beginner and quite rightly struggle on the dance floor. But there are a handful of heroes on the tango scene who are able to overcome my mistakes as a follower and lead me with such skill and confidence that I can dance far beyond my actual skill. It makes me feel absolutely amazing and is the reason I come back, time and time again. Arts, you are one of those people.

    I danced with you yesterday, and perhaps it is my lack of skill, but I could not detect that you were in a slump. These things get inflated in ones head, just as I (in the Mental Monster article you mentioned above) stared myself blind at the battles I lost and ignored my victories.

    • gracias che por animarme! y sí, hoy me siento un poco mejor, parece que lo importante es no sólo tomar clases y bailar mucho sino descansar y dormir mucho también (me desperté al mediodía hoy y me siento rebien). parece que mis demonios me suelen atacar cuando estoy cansado.

      un beso. nos vemos el sábado, ¿verdad?

  3. Atpakaļ ziņojums: Buenosairesā ikviens ir tango profesors | Arts baila tango

  4. O, sirsnīgs paldies! Negaidīta dāvana dzimšanas dienā – ar dažiem klikšķiem iemaldījos šajā blogā, kur operatīvi noskaidroju savu diagnozi. Vēlme “apvainoties pašam uz sevi un aiziet mežā nosalt,” ir pat visai maigs apraksts izmisumā dzenošam tango bahonam.
    Ko nespēja paveikt Borhess un Kortasārs (iedvesmojoša mierinājuma ziņā), to paveica nepazīstams vīrietis internetā! 🙂

Ir ko piebilst?

